Vanliga frågor

Beställning & leverans

Vår normala leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Alla beställningar som görs innan kl. 12.00 på vardagar skickas normalt samma dag. Ordrar som läggs på helger och helgdagar skickas nästkommande vardag.

Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar över 599 kr. För beställningar under detta belopp tillkommer en fraktavgift på 59 kr.

Vi skickar alla våra beställningar spårbart med Bring eller DHL.

Så fort din order har lämnat vårt lager får du en leveransbekräftelse via e-post. I mejlet finns en spårningslänk där du enkelt kan följa ditt paket hela vägen hem till dig.

Retur & Garanti

Du har alltid 30 dagars öppet köp. För att göra en retur kan du antingen använda vår smidiga självbetjäning för returer på din orderprofil eller kontakta vår kundservice på info@ljus-butiken.se så hjälper vi dig. Varan behöver vara i oanvänt skick och i sin originalförpackning.

Är du inte nöjd med produkten, erbjuder vi pengarna tillbaka upp till 30 dagar efter leveranstillfället.

Vi är stolta över kvaliteten på våra produkter och erbjuder generösa garantier.

  • 5 års garanti: Gäller för alla våra taklampor, bordslampor och ljuskronor.
  • 1 års garanti: Gäller för våra portabla lampor.

Utöver detta har du alltid 3 års reklamationsrätt enligt svensk konsumentköplag.

Vi beklagar verkligen detta! Kontakta vår kundservice omedelbart på info@ljus-butiken.se och bifoga en bild på skadan och emballaget, så löser vi det snabbt åt dig med en ny produkt eller återbetalning.

Produkter & Betalning

Ja, i de allra flesta fall ingår ljuskällan! Vi vill att du ska kunna använda din nya lampa direkt. Om en ljuskälla av någon anledning inte skulle ingå, står detta alltid mycket tydligt specificerat i produktbeskrivningen.

Du kan betala tryggt och enkelt med Klarna (faktura, delbetalning, direktbetalning), Swish eller med kort (Visa/Mastercard). Välj det alternativ som passar dig bäst i kassan.